İade yoktur yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
İade yok değişim var mı?
Değişim, iade yok!: Değişim ve iadeler tüketicinin cayma hakkı kapsamında korunmaktadır. İlk 3 gün içerisinde değişim imkanı!: Tüketici, satın aldığı ürünü teslim aldığı tarihten itibaren ilk 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin değiştirme veya iade etme hakkına sahiptir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurulabilir? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade yapmakla yükümlü değildir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Butikler iade yapmak zorunda mı?
Mağazalar yasa gereği sattıkları ürünleri herhangi bir gerekçe göstermeden iade etmek zorunda değiller.
Değişim hakkı kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Koşulsuz iade var mı?
Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.
Satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur sahibinden?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Bunun için temel gereklilik satın alınan mal veya hizmette bir kusur veya hatanın bulunmasıdır. Ancak mağaza veya ilgili satıcı satın alma sırasında size değişim veya iade vaadi verdiyse ve bu kararlaştırıldıysa iade veya değişim hakkınız vardır.
Tüketici iade hakları nelerdir?
Değişim veya iade hakkım var mı? Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.
Fişsiz değişim olur mu?
Merhaba, fişi olmayan ürünlerin iadesi veya değişimi yapılamamaktadır.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
Değişim yapılan ürün tekrar değiştirilir mi?
Değiştirilen ürün tekrar değiştirilebilir mi? Değiştirilen ürünü tekrar değiştirebilirsiniz.
Koşulsuz iade var mı?
Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
İade kargomu teslim almazsam ne olur? Mesafeli sözleşme kurallarına göre iade ettiğiniz ürünü geri almakla yükümlüsünüz. Bu şekilde ürün teslim almamaya devam ederseniz üyeliğiniz geçici olarak askıya alınabilir veya tamamen sonlandırılabilir.
Ürün iade hakkı kalktı mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.