Yokohama stratejisi nedir?
Yokohama Stratejisi (1994), BM/ISDR’nin kurulması ve Kobe Konferansı (2005), ülkelerin afet yönetimi yasalarının ve kurumlarının “risk azaltma” doğrultusunda yeniden geliştirilmesini öngörmektedir. Türkiye’nin de katıldığı bu bildirgelere göre, büyük şehirler özel olarak değerlendirilmesi gereken büyük risk havuzlarıdır.
Tarap amacı nedir?
Türkiye Afet Risk Azaltma Planı (TARAP), AFAD koordinasyonunda afet risklerini en aza indirmek amacıyla hazırlanan ulusal bir plan olup 2022-2030 yıllarını kapsamaktadır.
Sendai çerçevesi nedir?
Sendai Çerçevesi, afet risklerini yönetirken, kalkınma hakkı da dahil olmak üzere tüm insan haklarını tanıyıp koruyarak, insanları ve mallarını, sağlıklarını, geçim kaynaklarını, üretim varlıklarını, kültürlerini ve çevrelerini korumayı amaçlamaktadır.
Afette risk nedir?
Bir felaket, bir olayın neden olduğu tüm kayıp ve hasardır. Risk, olay meydana gelmeden önce meydana gelebilecek olumsuz sonuçları belirleme veya tahmin etme sürecinin ürünüdür.
Hyogo çerçevesi nedir?
HYOGO Eylem Çerçevesi: 2005 yılında Japonya’nın Kobe kentinde düzenlenen 2. Dünya Afet Azaltma Konferansı’nda, 2005-2015 yılları arasında afetlerin yol açtığı zararları azaltmayı amaçlayan HYOGO Eylem Çerçevesi (HÇEP) hazırlanarak 168 Birleşmiş Milletler üye ülkesi tarafından kabul edilmiştir.
Fema ne demek açılımı?
Federal Acil Durum Yönetim Ajansı (FEMA); ilk kez 1978 tarihli ilk “Başkanlık Yeniden Yapılandırma Planı”nın bir parçası olarak gündeme gelen ve ertesi yıl 1 Nisan 1979’da başkanlık kararnamesiyle kurulan afet ve acil durum yönetimi kurumudur.
Udsep’in amaçları nelerdir?
Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı 2023’ün (UDSEP-2023) temel amacı; depremlerin neden olabileceği fiziksel, ekonomik, sosyal, çevresel ve siyasal zarar ve kayıpları önlemek veya azaltmak, depreme dayanıklı ve güvenli binalar inşa etmek, hazırlıklı ve sürdürülebilir yeni yaşam alanları oluşturmaktır.
İrap nedir?
İl Afet Hazırlık Planı Nedir? İl Afet Hazırlık Planı (İRAP); Afetlerin olası etkilerini göz önünde bulundurarak; afetlerin olmadığı durumlarda bu etkileri EN AZA İNDİRMEK için nelerin uygulanması gerektiğini SÜREÇ içerisinde tanımlayan, SORUMLULUK ve HESAP VEREBİLİRLİK konularını tanımlayan SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR PLAN’DIR.
Tamp nedir?
Türkiye AFET MÜDAHALE PLANI (TAMP) Taktik planlar; rolleri, sorumlulukları, görevleri tanımlar ve çalışma grupları tarafından yürütülecek iş ve eylemleri ifade eder. Operasyonel planlar ise personel, ekipman ve kaynak yönetimi gibi detayları içerir.
Afad tehlike nedir?
Tehlike; belirli bir zamanda veya belirli bir bölgede ortaya çıkan, yaşamı tehdit eden ve toplumun sosyo-ekonomik düzenini ve faaliyetlerini, doğal çevreyi, doğal, tarihi ve diğer kültürel kaynakları etkileme potansiyeline sahip, doğa, teknoloji veya insan kaynaklı fiziksel olay veya olgu olarak tanımlanmaktadır (AFAD, 2014).
Afetlerle ilgilenen uluslararası kuruluşlar nelerdir?
Bunlar arasında BM İnsani İşler Koordinasyon Ofisi (OCHA), Dünya Sağlık Örgütü (WHO/PAHO), BM Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) veya Dünya Gıda Programı (WFP) gibi kuruluşların yanı sıra Kızılay ve Kızılhaç gibi ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşları da yer almaktadır.
Afad kime bağlıdır?
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine ilişkin düzenlemeler çerçevesinde, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 15 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanan 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile İçişleri Bakanlığına bağlandı.
Aras sistemi nedir?
Afet Risk Analiz Sistemi (ARAS), yerel teşkilatımız ve ilgili kamu kuruluşlarının kullanımı için hazırlanmış bir web uygulamasıdır. Kullanıcılar, sorumluluk alanlarındaki heyelan, kaya düşmesi ve çığ felaketleri için çeşitli istatistiksel modelleri analiz ederek hassasiyet ve tehlike haritaları oluşturabilirler.
Ciddi risk nedir?
(a) Ciddi risk: Bunlar, denetçinin ‘önemli yanlış beyan’ riski olarak tanımladığı ve değerlendirdiği ve kendi yargısına göre denetimde özellikle dikkat edilmesi gereken risklerdir.
Farklılaştırma stratejisinin temel amacı nedir?
Farklılaşma stratejisi, şirketin katma değerli faaliyetlerinin tamamını farklılaştırarak üstün getiriler elde etmeyi amaçlayan rekabetçi bir stratejidir. Farklılaşma stratejisi, fiyat konusunda endişelenmeden ürün kalitesiyle tüketicilerin dikkatini çekmeyi amaçlar.
Pazara nüfuz etme stratejisi nedir?
Pazar penetrasyonu, mevcut üründe değişiklik yapmadan (mevcut kapasiteyi artırarak) mevcut pazarda daha önce olduğundan daha fazla satış gerçekleştirmeyi amaçlayan bir büyüme stratejisidir (Şimşek ve Çelik, 2011:67).
Odak stratejisi nedir?
Odaklanma stratejisi, şirketin belirli bir alana odaklanması anlamına gelir. Odaklanma stratejisi tek başına bir strateji olmasa da, maliyet liderliği veya ürün farklılaştırması stratejilerinden birini seçerek belirli bir pazara odaklanmayı ifade eder.
Uyarlama stratejisi nedir?
Uyarlama pazarlama stratejisi nedir? Pazarlama stratejileri markanıza dair geniş bir bakış açısı sağlar, ancak daha spesifik bir seçenek istiyorsanız, bir uyarlama pazarlama stratejisi kullanabilirsiniz. Bu, markanızın pazarlama çabalarını yeni bir hedefe odaklayan stratejidir.